Prema nekim statistikama, ljudskom je organizmu za normalno funkcionisanje potrebno šest do osam sati spavanje u toku noći, a ne u toku celog dana.

Ali, kako se današnji dinamični život tome pridržava? Ako moramo da se nečega lišimo, najčešće se lišavamo spavanja. Moja prijateljica ne spava danima i toliko se iscrpljuje, što nakon toga kada legne, nema je dva dana, a pri tome se oseća veoma loše.

nespavanje-tow



Nedovoljno spavanje ne samo da je svakodnevna pojava, već je i moderno biti neispavan i umoran.

Međutim, mnogi ljudi koji se iscrpljuju i nedovoljno spavaju, nisu svesni na šta sve umor utiče kod njih:

  • Pažnja/fokus – nespavanje od 20 do 25 sati utiče na brzinu kretanja, reflekse i usredsređenost isto kao da osoba ima 10 % alkohola u krvi.

  • Agresivnost – nedostatak sna pravi ljude agresivnijim i nervoznim.

  • Imunitet – ljudi koji spavaju manje od 6 sati u toku noći, povećavaju rizik od prehlade i gripa četiri puta.

  • Povećanje telesne težine – nespavanje izaziva povećano lučenje hormona gladi – grelin, koji povećava apetit.

  • Bolesti – osobe koje spavaju manje od pet sati u toku noći imaju sledeći rizik:

    Dijabetes – rizik od oboljenja dijabetes tipa 2 za 34%;

    Pritisak krvi – rizik je povećan u toku celog sledećeg dana;

    Hronične bolesti – povećan rizik od raka i drugih hroničnih oboljenja;

    Srčana oboljenja – duplira rizik od smrti usled kardiovaskularnih oboljenja;

  • Moždana aktivnost – nedostatak sna zaustavlja stvaranja novih neuronskih veza i povećava nivo hormona stresa i povećava nivo kortikosterona, hormona stresa.

  • Pamćenje – nedostatak sna dovodi do smanjene sposobnosti pamćenja.

  • Rad – obavljanje radnih obaveza je usporeno, sa mnogim greškama i posledicama koje mogu biti kobne po zdravlje same osobe i osoba u okruženju.

Ovo je deo posledica nedovoljnog spavanja.

 

Noćni odmor od najmanje šest sati može da ima samo pozitivno delovanje na osobu.

Spasite sebe, ali i druge oko vas i spavajte lepo i pravilno!  Vaše nespavanje neće ništa popraviti.


Želimo vam uspeh u promenama,

Kalin Babušku

Član tima

MAKEDONIJA-EKSPORT Konsalting