Šta prodavca čini vrhunskim?

Večito pitanje svakoga ko radi u prodaji, organizuje rad prodavaca ili upravlja kompanijom kojoj su, naravno, potrebni vrhunski prodavci. Zašto neko od prodajnog tima ima bolje rezultate od ostalih? Šta jedne čini boljima od drugih? Mora se shvatiti da u pitanju nije genetika i sreća, već pre svega rad na sebi.

sta-je-vrhunski-prodavac


Stalno unapređivanje (primenjeno znanje).
Jedan prijatelj me je upitao da li imamo obuku za napredne prodajne veštine, jer je već bio na obuci o osnovama prodaje. Uspeh nije u poseti jedne obuke, seminara ili čitanju jedne knjige. Uspeh je u stalnom unapređivanju znanja. Potrebno je pohađanje različitih obuka, čitanje različitih autora, stalno interesovanje za određenu oblast. Najvažnije je da je to znanje primenjivo, kako nam ne bi služilo jedino za hvalisanje.


Primena znanja.
Svi naši programi za prodaju usmereni su prema sva tri tipa „nindža“ prodavaca. Oni koji samo „znaju“, puni su informacijama, a bez prakse (dobri su kao društvo u kafani) spadaju u nivo 1. Oni koji vežbaju, rade na sebi, trude se manje ili više da primenjuju naučeno su u nivou 2. Nindže 3. nivoa su oni koji stalno treniraju prodaju i testiraju naučene tehnike. Ako želimo da ojačamo i povećamo mišiće, potrebna je vežba. Sa tog aspekta, ne postoji razlika između jačanja mišića tela i prodajnih veština. Na obuci, kada mi neko kaže da su mu neke informacije poznate, ja mu kažem super, ali koliko i kako ih upotrebljavaš?!


Samoanaliza.
Niko nema problem da analizira drugog, ali retko želimo da analiziramo sebe. Jedna od najboljih metoda da postanete vrhunski u svom poslu jeste analiza rada. Gde sam pogrešio, šta mogu da uradim bolje, kako da uštedim itd. Ako želite da nešto poboljšate, prvo morate da znate šta ne valja igde se trenutno nalazite (kako biste učinili korak u bilo kom smeru). Jedna od tehnika samospoznaje jeste pitati i druge (kolege) šta su primetili kod vas kao slaba ili jaka strana.


Karakteristike prodavca.
Svi saveti o postanku vrhunskim prodavcem svode se na jednu stvar - karakterne odlike prodavca. Mi, kada regrutujemo nove članove tima, više pazimo na karakterne odlike i da li se one poklapaju sa našom DNK, nego na veštine koje poseduje. Ako neko voli trud i rad, gladan je znanja i daje najbolje od sebe, može sve da nauči. Više cenimo dobar karakter od dobrog prodavca.


Niko nije rođen s prodajnim (ili bilo kojim) veštinama. Za sve je potrebno mnogo rada, vežbe i požrtvovanosti Odnos i radne navike pojedinca su često važniji od njegovih veština. Zato još od samog početka pazite koga birate za svoj tim.