U vremenu u kome živimo, stvari oko nas se dešavaju neverovatnom brzinom.

Živimo u vremenu u kome nam organizam radi sto na sat.

Živimo u vremenu u kome…

Živimo u vremenu u kome imamo vremena za sve, osim za sebe samih.

vreme za sebe


A baš u ovom periodu, vreme za sebe nam je više nego potrebno. Ne smemo da izgubimo sebe u ovom brzanju. Potrebno nam je, s vremena na vreme, da razmislimo o tome gde smo, šta radimo, dokle smo… da budemo sami. Ako ste zadovoljni i srećni onime što radite bićete pozitivni i uspešni na svim mestima, bez obzira da li je to kod kuće, na poslu, s prijateljima…


Da, potrebno je vreme za sebe, ali kako do njega:

  • Lista prioriteta – i te kako je potrebna, ako želite da imate to vreme za sebe. Pisali smo bezbroj puta o ovoj listi, ali ovog puta stavite u nju i vreme za sebe

  • Gde trošite vreme – napravite listu stvari na kojima trošite najviše vremena. Počnite od ustajanja ujutru, pa dok ne zaspite uveče. Na toj listi vidite gde možete da utičete i gde možete da skratite, da ostane više vremena za vas.

  • Rutine – napravite analizu svojih rutina. Oni su najčešće deo dana kada ste sami sa sobom i imate vremena za sebe. Ako imate potrebu i mogućnost, produžite neke od njih, time ćete imati i više vremena za sebe.
     
  • Mesta gde ste sami – prema nekim statistikama, približno jednu i po godinu provodimo u toaletu. I, ako znamo da je to vreme za sebe, onda ga maksimalno iskoristite ili uvećajte ga nekim kupkama i drugim načinima da osvežite svoje telo.

 

I da, imaćete vreme za sebe, ali šta s njim? Možda je ovo pitanje bez veze, ali u životu nismo navikli da imamo vremena za sebe, a i kada ga imamo, najčešće ga koristimo za sve drugo, samo ne za sebe:

 

 

  • Električni aparati – se u periodu kada ste sami odustanite od korišćenja aparata. Probajte da ih odložite sa strane, uzmite knjigu ili odaberite neki film (neki žanr koji vam je omiljen, ali odavno niste imali vremena da ga gledate). Samo da znate, mnogi od nas provode 70 % svog budnog vremena, ili 11 sati dnevno, pred ekranom!

  • Odmor – iskoristite taj period da odmorite svoj organizam. Odmarate se tako što legnete, zatvorite oči i pokušate da ne mislite ni na šta, ili da zaspite.

  • Šetnja – odavno niste išli u šetnju. Ovo je period kada to možete da uradite. Opustićete telo i imaćete vremena da razmišljate o stvarima za koje niste imali vremena.

  • Jelo i piće – pre nekoliko dana imao sam mogućnost da budem sam na ručku. To mi je učinilo veliko zadovoljstvo. Isto je i sa pićem. Možete barem jednom mesečno da budete sami.


Postoje mnoge zanimljive stvari koje možete da radite kada ste sami, ali najvažnije je da stvorite vreme za sebe. Ako vi sami ne stvorite sebi vreme za uživanje, niko drugi neće!


Želimo vam uspeh u promenama,

Kalin Babušku

Član tima

MAKEDONIJA-EKSPORT Konsalting