Verovatno ste se nekada zamislili oko ovog pitanja ili ste se našli u situaciji da nekome kažete: „Ti si rođen za prodavca!“
Da li može da se prodavac kao takav rodi, ili se on stvara tokom vremena?
Verujem da su neki pomislili da se prodavac rađa, neki da se stvara, a veći deo da mora da bude kombinacija. Ovo govorim iz iskustva u radu sa mnogim prodajnim timovima. Ali svakako, moj stav je da svako od nas, ako to želi i ako radi, može da postane ono što je zamislio ili želeo, bilo to prodavac, muzičar, glumac, inženjer, naučnik ili bilo šta drugo.
Osnova odgovora leži u „ako želi“ i „ako radi“. Ako nešto ne želite da uradite, ja vam garantujem da ni nećete. Ili, kao što kaže Henri Ford, „Sve što misliš da možeš ili ne možeš, u pravu si.“ U odnosu na posao, to znači borba, takmičenje sa sobom. Najteža borba koju možete da vodite.
Šta je to što nas zbunjuje da je neko za nešto rođen? To su naše preference, genetika i okruženje u kome se rađamo i razvijamo. Da, svi imamo određene preference. One nas čine sposobnijim ili manje sposobnim za neki posao. Ali, mnogo veći uticaj ima okruženje u kome rastemo. Ogroman uticaj imaju naši roditelji, familija, nastavnici, prijatelji, sistem i prirodno okruženje. Sve to zajedno pravi nas ono što jesmo.
Prema drevnoj teoriji iz kineske i indijske filozofije, podržanoj od strane Aristotela i Platona, a danas predstavljena preko Rodžera Hamiltona, svi se mi rađamo sa četiri talenta: Dinamo, Vatra, Tempo i Gvožđe. To znači da svi imamo osnovne karakteristike prodavca ili bilo kog drugog profila profesionalca. Neke od karakteristika jednog prodavca su: vera u sebe, proaktivnost, poverljivost, kreativnost, duhovitost, odlučnost, optimizam, sposobnost da se sam motiviše, aktivan slušalac itd. Sve gorenavedene karakteristike posedujemo, samo što smo neke od njih potisnuli. I u zavisnosti od okruženja i okoline u kojoj smo rasli, oni su manje ili više izraženi.
Da li znate ko su najkreativniji ljudi na planeti Zemlji!?
To su deca! A svi smo mi bili deca, pa nije moguće da neko za sebe kaže da nije kreativan ili da nije talentovan za neki posao. TO su samo mentalne barijere koje postavljamo sami bebi i limitiramo se u iskorištavanju svog punog potencijala. Kreativnost se neguje i uči, duhovitost se uči, harizma* se uči.
Sve se uči.
Jedina stvar koja nas udaljava od onoga što zaista možemo jeste rad/praksa. Rad je kraljica. Da li ćemo biti uspešni ili ne, zavisi od toga koliko vežbamo, radimo i trudimo se. Ako samo sedimo i žalimo se, naravno da nećemo imati veliki uspeh u onome što radimo.
U psihoanalizi „ne mogu“, jednako je sa „ne želim“. Ako neki posao ne možete da obavite, treba sebe da pitate zašto ne želite to da uradite.
Moj cilj nije da vas ubedim da je ovo što sam napisao tačno. Da li se slažete ili ne, to je na vama. Moj cilj je da vas motivišem da sklonite mentalne barijere koje sami sebi postavljate i koji vas odvlače od ostvarivanja vašeg punog potencijala.
Vi posedujete moć da promenite svoj karakter, da promenite svoj horoskopski znak i da budete to što želite. Od toga nas deli samo naporan rad.
* Napravite spisak karakteristika harizmatične osobe. Vidite šta je to što jednu osobu čini harizmatičnom i radite na poboljšanju tih karakteristika!
Vaš interaktivni vodič za lični i profesionalni razvoj Tip of the week #1 vam želi uspeh u promenama!
Petar Lazarov