Pleme predstavlja bilo koju grupu ljudi, veliku ili malu, koja je vezana međusobno, za jednog lidera ili ideju. Milionima godina unazad, ljudi su se pridruživali plemenima shodno svojoj religiji, političkom opredeljenju, etici ili čak muzici. To je u našoj prirodi.
Internet je danas eliminisao geografske, finansijske i vremenske barijere. Blogovi i društvene mreže koje sada koristimo, pomažu postojećim plemenima da postanu veća i ujedno omogućavaju stvaranje i formiranje novih plemena – grupa od 10 ili 10 miliona ljudi koji brinu o svojim mobilnim telefonima, političkoj kampanji, ili novom načinu borbe protiv globalnog zagrevanja. Ko će predvoditi ova plemena?
Internet može da uradi neverovatne stvari, ali ne može da preuzme ulogu lidera. Vođenje potiče od pojedinaca- ljudi koji su kao i ti strastveni prema nečemu. Svako ko danas želi da se izdvoji i napravi razliku, poseduje sve veštine u svom malom prstu.
Ako misliš da liderstvo pripada drugima, a ne tebi, razmisli ponovo – lideri dolaze u iznenađujućim oblicima. Nije lako, ali je lakše nego što mislite. Uzmi u obzir Džoela Spolskog i njegovo internacionalno pleme zastrašujuće pametnih softverskih inženjera ili Geri Vajnerčuka, digitalnog eksperta sa ogromnim brojem vernih pratilaca. Kris šarma predvodi pleme alpinista koji se penju do neverovatnih visina, dok je Mič Metju, potpretsednica Majkrosofta, lider marketara.
Ukoliko ignorišeš svoju šansu za vođstvom, rizikuješ da postaneš još jedna “ovca” koja se bori da zaštiti status quo po svaku cenu, ne pitajući se da li upravo ta poslušnost donosi tebi ili tvojoj organizaciji išta dobro. „Plemena” će te navesti da se zapitaš (istinski zapitaš) o svojoj šansi da predvodiš svoje zaposlene, kupce, investitore, vernike, hobiste, čitaoce… Nije lako, ali je mnogo lakše nego što možeš da zamisliš.