Kraj razgovora

Svakog dana imamo bezbroj prilika da učestvujemo u raznoraznim razgovorima. Svi bi oni trebalo da se završe nekakvom poentom ili definisanjem sledećih koraka. Ali nažalost, mnogi razgovori završavaju nedefinisanim stavovima ili nedorečenostima.

krajrazgovora

Osim toga, razgovor definiše i odnose između sagovornika. Imajući ovo pred vidom, kraj razgovora je naročito važan i treba mu posvetiti naročitu pažnju. Posebna je koncentracija potrebna kod napetih razgovora. Ne kraju razgovora treba da se bude naročito pažljiv, kako bi se razgovor zaokružio i izvukla se poenta.

Evo nekoliko načina kako da svedete razgovor kraju, a da pri tome ne navredite sagovornika:

• Neka vam cilj bude jasan – jasan cilj vam daje motivaciju i usmerava vas prema onome što želite da postignete od razgovora i kada želite da ga prekinete.

• Definišite vreme još na početku – na samom početku, u zavisnosti od vašeg položaja i situacije, kažite koliko vremena imate za razgovor. Na taj način, kada prođe to vreme, u poziciji ste da kažete da morate da privršavate.

• Zatišje u razgovoru – „OK”, „dooobrrooo”, „Znači” itd., su rečce koje se koristi kada je dinamika razgovora slaba. Razmišljajte da li je rečeno sve što je trebalo. Da li ste vi postigli ono čemu ste se nadali? Preslišajte se u sebi da li ste rekli ono o čemu ste razmišljali. Da li se osećate da vam je nešto promaklo? Da li vam sagovornik izgleda zadovoljno ili nedorečeno? Dajte mu malo vremena ili otvoreno ga pitajte da li ima još neke ideje. Polako izrečite stavove i dogovor o budućim koracima i time zaokružite razgovor.

• Vraćanje na početak razgovora – ako vidite da je razgovor otišao preširoko, vratite ga na prvičnu ideju, što će vam omogućiti da završite razgovor. • Uključivanje drugih – ako je tok razgovora loš, uključite nekoga ko može da da svežu, ili stručnu perspektivu, ili predložite o čemu biste razgovarali kasnije ili u drugoj prilici, i koga biste još pozvali da se pridruži razgovoru.

• Pauza – ako se strasti rasplamsaju, ne razmišljamo trezveno. Tada je najbolje da definišete stavove ili potrebe svakog od sagovornika i da predložite nastavak razgovora u drugoj prilici.

• Ljubazno i otvoreno kažite da morate da završite razgovor. Nemojte biti podmukli i pasivno agresivni. Svakom razgovoru jednom dođe kraj i to je u redu. To ne znači da, ako se javi potreba, ne može ponovo da se razgovara.

Cilj nam je da budemo efikasni, da ne gubimo vreme na prazne priče, ali pre svega da je zaključak razgovora na obostrano zadovoljstvo i korist.

Objavljeno u kategoriji Blog. Bookmarkuj preko ovog linka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Dobrodošli u našu online knjižaru

Ostavite nam svoju email adresu i budite u toku sa našim akcijama, novim knjigama i zanimljivostima iz izdavaštva